سفیر یمن در تهران با تاکید بر ضرورت الگوگیری وزارت خارجه کشورهای اسلامی از رویکرد ایران گفت: سیره زندگی چهره‌هایی مانند شهید امیرعبداللهیان از ایران باید سرلوحه شود.

سفیر یمن در تهران

به گزارش همشهری آنلاین، ابراهیم دیلمی روز سه‌شنبه در نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در سالن همایش‌های بین‌المللی دامغان افزود: شهید امیرعبداللهیان شخصیتی بزرگ بود که شاهد مسیر و روند کار کرد او به عنوان یک مجاهد اصیل و خستگی‌ناپذیر در مسیر دیپلماسی بودیم.

وی بیان کرد: از مسوولان وزارت خارجه ایران، استان سمنان و شهرستان دامغان می‌خواهیم که سیره زندگی شهید امیرعبداللهیان را گردآوری و چاپ کنند تا برای الگوگیری سایرین قرار گیرد.

شهید امیرعبداللهیان یک مکتب دیپلماتیک بود

وی با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان در تمامی نهادهای دیپلماتیک داخلی و خارجی حضور داشت، ابراز کرد: او یک مدرسه و مکتب دیپلماتیک بود و ارزش ویژه‌ای به اصول دیپلماسی بخشید.

وی با اشاره به اینکه روش شهید امیرعبداللهیان انگیزه قوی درون همه مجاهدان و سنگر مبارزه ایجاد کرد، افزود: این شهید پیش از انتصاب در وزارت امور خارجه موضع گیری سرسختانه‌ای علیه استکبار و علیه صهیونیست ها اتخاذ کرد.

سفیر یمن در ایران با بیان اینکه شهید عبداللهیان همواره جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در جهان اسلام و در کل دنیا می‌دانست، تصریح کرد: دشمنان و بسیاری از رسانه های دشمن او را مورد انتقاد قرار می‌دادند که کاملا طبیعی بود این شخصیت بزرگ مورد نارضایتی رسانه های دشمنان قرار گیرد.

دیلمی با تاکید بر اینکه در روزهای اول تجاوز به خاک یمن شهید عبداللهیان موضع ارزنده ای در حمایت از مردم یمن داشت، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز با اقتدار در کنار مردم مظلوم یمن قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه شهید عبداللهیان پس از انتصاب در وزارت امورخارجه موضع گیری‌های قبلی خود را بیش از پیش تقویت کرد، افزود: او اصول درست دیپلماتیک را به هم‌رزمان خود در وزارت امور خارجه آموزش می‌داد ولی زود از بین ما رفت.

سفیر یمن در ایران گفت: شهید امیرعبداللهیان الگویی برای یک دیپلمات شجاع، مدافع سرسخت مظلومین در جهان اسلام بود.

به گزارش ایرنا، «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» با هدف شناسایی، معرفی و الگوسازی مجاهدان در غربت با تاسی از شخصیت رفیعِ بزرگ مجاهد در غربت و عالم آل محمد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) طی ۹ سال گذشته با حضور سفرای کشورهای اسلامی، مقام‌های لشکری و کشوری، خانواده شهدا و مجاهدان مقاومت و با همکاری و پشتیبانی آستان قدس رضوی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شده است.

افتتاحیه نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در سوریه و نشست دیگری از این دوره اجلاسیه در کشور هندوستان برگزار شد و اکنون دامغان در استان سمنان میزبان نشست اصلی این رویداد بین‌المللی است و مهمانانی از ۲۶ کشور جهان در نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در دامغان حضور دارند.

آیین اختتامیه نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» نیز در مشهد و در آستان حضرت ثامن‌الائمه(ع) برنامه‌ریزی شده است.

روستای عبدیا در شهرستان دامغان استان سمنان خاستگاه رویدادی به نام «مجاهدان در غربت» بود که سال‌ها بعد به «اجلاسیه مجاهدان در غربت» به صورت استانی، ملی و سپس بین‌المللی ارتقا یافت و مسوولان و نمایندگانی از کشورهای مسلمان و حامی مقاومت در آن حضور می‌یابند.

شهید حسین امیرعبداللهیان از اهالی شهرستان دامغان و وزیر امور خارجه دولت سیزدهم که به همراه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در حادثه بالگرد به شهادت رسید، سال‌ها دبیر این اجلاسیه بود و امسال این اجلاسیه با هدف تکریم و پاسداشت این مجاهد فعال و با حضور خانواده شهید در حال برگزاری است.

آیین پایانی این اجلاسیه برای حضور عمومی شهروندان دامغانی نیز امشب با سخنرانی آیت الله رضا رمضانی گیلانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و عضو مجلس خبرگان رهبری پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع این شهر خواهد بود.

کد خبر 878870
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha